ETT SKÖNARE RESMÅL

Fler än sex miljoner besökare om året. Så många värmlänningar väljer Bergvik som platsen där man vill shoppa, äta och umgås.
–Vi har stadigt runt en halv miljon besökare varje månad. Det är exempelvis fyra gånger fler besökare än vad Gröna Lund har om året, berättar Olof Ljungberg, centrumchef på Bergvik.

I våras utsågs Bergvik till Sveriges bästa köpcentrum.
–Det är våra kunder som gett oss så bra omdöme och det gör oss extra stolta, säger Olof.

Efter nästan ett år som centrumchef kan Olof Ljungberg konstatera att det alltid är något nytt på gång i köpcentret.
–Vi ska ligga i framkant och förnyar oss hela tiden för att möta framtiden.

I höst händer det mer än vanligt.
–Nya hyresgäster är på väg in och andra kommer att flytta till nya lokaler. Dessutom vill vi sätta mer fokus på familj och barn och bland annat bygger vi nu två nya lekytor samtidigt som vi kommer fräscha upp familjerummet.

Olof Ljungberg
Centrumchef Bergvik

–Vi har investerat mycket i Bergvik de senaste åren och vi kommer att fortsätta med det. Orden kommer från Martin Bjöörn som representerar fastighetsägaren Eurocommercial Properties.

Han försöker sätta fingret på vad det är som är så bra Bergvik.
–Det finns en särskild god stämning här. Här finns engagerade hyresgäster inom detajhandeln, service och restaurangdelen.

Han välkomnar höstens satsning på barnfamiljer.
–Det är på tiden och en viktig satsning.

I framtiden ser han ett ännu större Bergvik.
–På sikt ser jag att Bergvik växer åt söder för att möta planerat bostadsbyggande och kunna länkas samman med de planerna på ett naturligt sätt. Vi ser även på möjligheter att addera andra besöksintensiva verksamheter än ren handel till Bergvik.

Martin Bjöörn
Chef för Eurocommercial Properties i Sverige

Vi reserverar oss för pris- och produktförändringar.
Publicerad: 25 september 2018